Kundcenter
Vi använder oss av en sms-tjänst som tillhandahåller alla telefon- och mobilnummer som finns registrerade på alla fastigheter i Borås. Det innebär att vi direkt kan skicka driftinformation till fastighetsägare och boende i flerbostadshus.
Meddelande går till de personer som:
Som abonnent behöver man inte göra något, meddelandet skickas via systemet till den som berörs av driftstoppet. Borås Energi och Miljös hemsida kommer även fortsättningsvis att användas som informationskanal, SMS-tjänsten är ett komplement till detta.
Du kan själv kontrollera att registrerade uppgifter stämmer eller registrera mobilnummer här.
Där kan du också lägga till fler telefonnummer (till exempel numret till din jobbmobil) och fler adresser, använd fältet för adressetikett för att namge olika platser, t ex "Hemma" "Arbetet" osv.
Detta är bra för dig som äger flera fastigheter eller som vill få information om driftstörningar hos t ex äldre anhöriga eller obemannade anläggningar. Även om du har skyddat nummer, oregistrerat kontantkort eller om du äger ett fritidshus i kommunen, kan du ta del av tjänsten genom att registrera ditt mobilnummer.
Vill du inte ta emot aviseringar från oss, logga in på länken ovan och klicka i rutan "Inaktivera varningar".
020-97 13 00
Felanmälan för fjärrvärme, fjärrkyla, biogas, vatten och avlopp kan göras på telefon dygnet runt.
Besöksadress: Västerlånggatan 10 (kontor) | Postadress: Box 1713, 501 17 Borås | Fakturaadress: Box 902, 501 10 Borås | Org.Nr: 556527-5590 | © Copyright 2016 Borås Energi och Miljö