Flyttanmälan

Flyttanmälan för avfallsabonnemang, vatten och avlopp, fjärrvärme och övriga avfallstjänster.

Flyttanmälan görs via e-post till kund@borasem.se, eller via telefon till Kundcenter 020-97 13 00, på överlåtelsedagen eller senare. Vi vill då ha dessa uppgifter från dig:

  • Adress till fastigheten.
  • Den gamla ägarens namn, kundnummer, telefonnummer samt ny adress för slutfakturan.
  • Den nya ägarens namn, personnummer/organisationsnummer samt telefonnummer.
  • Datum då abonnemanget ska övergå till den nya ägaren.
  • Avläsning av vattenmätaren på överlåtelsedagen.

Har du fjärrvärme?

Har din fastighet fjärrvärme behöver du även lämna uppgifter angående mätarställningen från din fjärrrvärmecentral:

  • Mätarställningen, antal MWh som har förbrukats hittills.
  • Det antal kubikmeter vatten som cirkulerat genom värmeanläggningen, du får fram värdet genom att trycka på piltangenten.

Sluträkning

När mätaravläsning i din gamla bostad är gjord skickar vi ut en sluträkning som justerar om du har betalat för mycket eller för lite på dina tidigare räkningar. Denna räkning kommer ett par veckor efter flytten.

Kontakta oss på Kundcenter

020-97 13 00

Mån–tors: 07:30–16:00 | Fre: 07:30-15:00 (lunchstängt 12:00-13:00)

Felanmälan för fjärrvärme, fjärrkyla, biogas, vatten och avlopp kan göras på telefon dygnet runt.