Fakturafrågor

Tänk på miljön - ansök om e-faktura i din internetbank.

E-faktura

Anmälan till e-faktura (elektronisk faktura) gör du direkt i din internetbank genom att söka efter Borås Energi och Miljö AB. E-faktura finns hos alla större banker. Om du väljer att få din faktura i elektronisk form istället för med posten sparar du både på papper och energi. Fakturan skickas direkt till din internetbank och du slipper att manuellt mata in OCR-numret när du gör betalningen. Det kostar inget och är snabbare och enklare. Du kan fortfarande granska fakturan i din internetbank.

Autogiro

Räkningarna skickas till dig som vanligt per post, men du behöver inte manuellt överföra det belopp som syns på räkningen. Det enda du behöver göra är att se till att det finns pengar på det konto som ska belastas. Beloppet dras automatiskt från ditt konto på fakturans förfallodatum.

Anmäl dig till autogiro

För att anmäla dig till autogiro ber vi dig ringa Kundcenter 020-97 13 00 och uppge för vilken tjänst du vill beställa autogiro så skickar vi hem en blankett som du fyller i och returnerar till oss.

E-faktura + autogiro

Den mest praktiska lösningen är att kombinera dessa två betalningssätt. Du får då räkningsspecifikationen till din internetbank, men behöver inte lägga upp räkningen för betalning då den automatiskt kommer att bli betald genom autogirot på förfallodagen. Du anmäler dig via din internetbank.

Faktureringsperioder

Vi skickar ut fakturor för flera olika produkter och de kan komma olika över året beroende på vilka tjänster det gäller.

Avfalls- och vatten & avloppsabonnemang:

Faktura för ditt avfalls- och vatten & avloppsabonnemang får du fyra gånger per år, i februari, maj, augusti och november. Om du har e-faktura kan du välja att få dessa fakturor en gång i månaden.

Faktura för avfalls- och vatten & avloppsabonnemang för företag får du varje månad om inget annat avtalats.

Fjärrvärme:

Du får din faktura för fjärrvärme en gång per månad.

Slamtömning:

Om du beställer slamtömning utgår en separat faktura om det är långt kvar till fakturering för ditt avfallsabonnemang, i annat fall faktureras de tillsammans.

Kontakta oss på Kundcenter

020-97 13 00

Mån–tors: 07:30–16:00 | Fre: 07:30-15:00 (lunchstängt 12:00-13:00)

Felanmälan för fjärrvärme, fjärrkyla, biogas, vatten och avlopp kan göras på telefon dygnet runt.